Design og arkitektur 1
Produktutvikling og materiale
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
• utvikle produkt til ulike typar rom ut frå kravspesifikasjonar
• bruke harde, plastiske og tekstile materiale i produktutvikling
• forklare prinsippa i Natural Colour System (NCS) og nytte dette i fargesetjing
• gjere greie for omsyn til miljø, ressursar og forbruk i arbeid med design og arkitektur
• planleggje og dokumentere arbeidsprosessen frå idé til ferdig produkt
• presentere og vurdere form, farge, funksjon og materiale i eige arbeid
Teikning, konstruksjon og modellar
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
• teikne rom i plan, oppriss og perspektiv
• lage skisser og utarbeide arbeidsteikningar
• byggje modellar i målestokk
• eksperimentere med korleis lys og fargar verkar inn på rom og overflate
• bruke digitale teknikkar og biletbehandling i presentasjon av modellar og produkt
Formkultur
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
• gjere greie for hovudtrekka i utviklinga av viktige formtradisjonar i norsk formkultur og samisk duodji og kva innverknad dei har på moderne design
• presentere sentrale arbeid innanfor kunsthandverk, design og arkitektur frå 1900-talet
• karakterisere særtrekk ved byggjeskikk og handverk- og husflidstradisjon i regionen
• gjere greie for materialbruk, formspråk og funksjon i formkultur frå ulike samfunn og kulturar og setje det inn i ein kulturell samanheng
• gjere greie for særtrekk ved Scandinavian Design og vise korleis desse har verka inn på interiørutforming
• gjere greie for funksjon, form og dekor på bygningar og bruksgjenstandar frå 1900-talet
Design og arkitektur 2
Produktutvikling og materiale
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
• utvikle grafisk formgjeving og layout ut frå kravspesifikasjonar
• bruke og vurdere form, farge og komposisjon i utvikling av symbol, teikn og skrift i informasjonsdesign
• gjere greie for og vurdere informasjonsdesign i offentlege rom
• bruke trykkteknikkar på papir og tekstil
• forklare prinsippa for pigmentfarge- og lysfargeblanding med utgangspunkt i Cyan, Magenta, Yellow og blacK (CMYK) og Red, Green og Blue (RGB)
Teikning, konstruksjon og modellar
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
• teikne og formidle idear og illustrere tekst
• manipulere eigne bilete digitalt og bruke det i ulike samanhengar
• bruke sentrale komposisjonsprinsipp og eksperimentere med fargesamansetjingar og fargeverknader i flatekomposisjonar
• stilisere motiv og konstruere mønster for trykk
• bruke digitalt verktøy i utvikling og produksjon av modellar
• dokumentere og vurdere eigne prosessar frå idé til ferdig biletuttrykk
Formkultur
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
• gjere greie for hovudtrekk i vestleg gjenstandskultur fram til 1600-talet og gje døme på korleis arven frå antikken har verka inn på formspråket
• gje døme på kulturpåverknad i arkitektur, byggjeskikk og kulturlandskap fram til 1600-talet
• beskrive klede og andre bruksgjenstandar fram til 1600-talet
• beskrive sentrale materiale og teknikkar i klede, bruksgjenstandar, design og arkitektur fram til 1600-talet
• gjere greie for korleis arkitektur og ornament speglar religion, filosofi, mytologi og litteratur
• forklare korleis samisk formkultur skil seg ut som eige formuttrykk i Norden
Design og arkitektur 3
Produktutvikling og materiale
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
• designe klede og utstyr som høyrer til, ut frå kravspesifikasjonar
• designe gjenstandar for innerom og uterom
• eksperimentere med ulike materiale i produktutviklinga
• forklare enkle prinsipp for bygningskonstruksjon og eigenskapane til dei viktigaste materiala
• gjere greie for korleis menneskelege mål, materiale, landskap og klima bestemmer forma på bygningar og plasseringa deira
• beskrive og vurdere uterom i nærmiljøet
Teikning, konstruksjon og modellar
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
• lage skisser og arbeidsteikningar for klede og utstyr som høyrer til
• teikne hus, uterom og miljø i ulike perspektiv og i aksonometri
• utvikle modell for uterom i nærmiljø
• beskrive korleis plan- og byggjesaker blir behandla og presenterte
• presentere arkitektur eller designprodukt frå idé til ferdig produkt
• prøve ut enkle prinsipp for dimensjonering, konstruksjonar og eigenskapane til materiala
Formkultur
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
• beskrive og vurdere sentrale arkitektoniske verk, plassar, hagar og parkar etter 1600
• gjere greie for trendar og påverknad i design etter 1600
• gjere greie for idear knytte til kulturminne- og landskapsvern
• vurdere ressursbruk, miljø og etikk i tilknyting til design, arkitektur og miljøutforming
• vise korleis arkitektur, byggeskikk, kulturlandskap og miljøutforming er uttrykk for ulike kulturar og tradisjonar
• gjere greie for særtrekk ved Scandinavian Design og vise korleis desse har verka inn på arkitektur